Thursday, November 25, 2010

Ada apa dengan ini blog..

Hohohhooho.. disebabkan akan kurangnya bercakap akan diri ini (eh apa dah ayat aku berbelit) cakap je la yang ko ni agak kurang bercakap.. kan senang hihihi, opp maaf rasanya kenyatan itu patut dibetulkan sedikit kerana saya hanya kurang bercakap dengan orang yang tak berapa nak rapat la.. kalau dah rapat mesti automatik akan jadi banyak cakap dan tiba-tiba idea untuk bercakap mencurah-curah.. kalau tak da idea pun tiba-tiba je boleh bersambung balik idea tu macam internet yang dah ter-disconnect, boleh di-connect semula.. hihhihihi.. nak tahu cam ne saya dah tak rasa janggal dan kekok dengan seseorang tu cubalah suruh saya nyanyi apabila seseorang tu ada dengan saya, kalau saya boleh menyanyi dan tak cover-cover suara yang tak berapa nak sedap ini, itu kiranya dah boleh ngam la tuh.. ahaks
yippeyy!! melonjak lebih tinggi
bersama garfield

Berdasarkan sebab-sebab diatas la saya boleh dikatakan suka menulis untuk meluahkan perasaan (eh yeke). Dari kecil saya bukan jenis orang yang apabila marah akan mengamuk tak tentu pasal, habis semua benda dicekup dan ditarik seterusnya menjadi mangsa lontaran yang amat kuat lalu terhasillah bunyi... PPPPaaannggg...(eh itu cam bunyi kena tampar je, hahahahaha). Bukan begitu caraku ya para penonton. Eiii geram! bengang! benci! tak suka! sengal la! haaa itu antara yang akan wujud dalam diri ini saat-saat api kemarahan atau tak puas hati tengah membara dalam diri. Eit tapi ingat apa yang telah saya katakan sebelum ini, saya bukannya jenis orang yang akan memaki hamun apa yang tidak disukai meskipun saya dilahirkan sebagai anak jati negeri Melaka yang terkenal dengan bahasa rakyatnya.. hehohiha hoi.. Saya tak ingat sejak bila saya perasan akan tabiat ini tapi apa yang pasti saya akan menulis segala apa yang saya tak puas hati itu dalam kertas yang ada kalanya makan ber-page2 la juga (sejak bila kertas makan page nih, confuse*)

Sehinggakan nak dijadikan cerita, saya pernah pesan kat seseorang tuh supaya sediakan satu buku khas untuk saya apabila kami telah bersatu kelak. Dan apabila tiba-tiba saya tidak mahu bercakap dengannya, carilah buku itu cepat-cepat kerana manalah tahu dia kan jumpa gambarnya yang telah ditambah misai dan janggut serta tanduk hasil dariapada jasa baik ball pen kesayangan saya, HHOoohoo pasti ketika itu kamu kelihatan amat hensem dan segak. Dan bukan saja disaat saya marah, tetapi setelah penat membebel-bebel adakalanya saya terfikir, kesian kat mulut aku ini dari tadi kena kerah bercakap dengan tuan dia, mesti dia penat gila! (eceh betoi kah~wee ) maka ketika itu juga saya akan mencari pen dan kertas atau laptop dan mouse bagi mencurahkan segalanya.
Biar kenderaan menuju ke arah pelbagai tujuan,
namun matlamat hidup jangan dilupakan
Dan ada lah juga masa sekolah dulu, petang-petang tak tahu nak buat apa, saya akan membuat dialog cerita saya sendiri. (apa-apa je yang terlintas kat dalam otak ni pada ketika itu akan menjadi cerita saya, waw!)
kahkahkah.. macam bercita-cita menjadi penulis buku jer gayanya dak nih.. Tapi bila dah besaw, dah tak banyak cerita yang dikarang menyebabkan tak banyak la cerita dalam koleksi saya. ngehh~

This is my blog.. so saya pinjam tajuk blog empunya Nurul Atiqah binti Ishak merangkap rakan seperjuangan, sekelas dan sealiran dengan saya iaitu My life, My thoughts, my feelings.. minta maaf pinjam tak bagitahu.. nie kira promote la juga hehehehehe.. BAik la, baik la , jangan marah saya, saya minta maaf sekarang, agagagaga.. lebih kurang begitu la apa yang ada dalam blog ini, sekadar berkongsi kisah kehidupan yang tak seberapa ini dengan yang lain. Perjalanan dan kisah hidup kita berbeza ye dak.. Suami isteri pun, sebelum berjumpa, melalui kehidupan yang berbeza sebelum bertemu dan berkongsi hidup bersama-sama. Tapi jangan pernah dilupakan, tujuan hidup hanyalah satu, mencari keredhaanNya. Blog ini lebih kepada apa yang saya lalui, apa yang saya terfikir untuk dikongsikan dengan para pembaca kerana saya bukan men-create blog kerana glamour atau mencari follower yang ramai, itu jauh sama sekali. Mungkin satu hari nanti, blog ini akan meninggalkan kenangan tentang diri saya buat orang-orang yang disayangi, disaat saya sudah tiada didunia ini lagi....




1 comment:

khairafansuri said...

wahh new,nice garfield..
bli katne?? >_<

ahaks lau na tach up msai ngn jggut
ade la cket cume tanduk2 nie
aksesori kih3

the book shall be prepared ^_^