Monday, November 15, 2010

Bermulanya satu episod baru..

Alhamdulillah 'ala kulli hal... itu yang terucap saat diriku menyambut kelahiran blog yang telah sekian lama dinanti-nanti (ceh~macam nak sambut kelahiran baby sulung plak ye). Actually memang niat dah lama nak jadi blogger tegar but... disebabkan pelbagai halangan dan rintangan yang terpaksa ditempuhi, terpaksalah ditunda terlebih dahulu (kesian3).. 

This is the right time!! akhirnya tanggal 15 November 2010 menjadi permulaan bagi sebuah episod kehidupanku yang baru... DUNIA BLOGGER!..  please say welcome to me!! huhu~yiippeyy. 

 suke3~

Exam dah habis, syukur segalanya berjalan dengan lancar, lega rasanya.. tapi rasa kecut la pulak nak amek result next sem.. ish3, hanya padaMu kuserahkan segalanya. Semoga segala usaha membuahkan kejayaan yang cemerlang buat diriku juga buat semua kawan-kawanku Ameen~ Hostel ni terasa sunyi tanpa kawan-kawanku. Keadaan ini terasa begitu asing bagiku lebih-lebih lagi di satu pertiga malam ini. Ramai dah kawan-kawan yang dah pulang ke kampung halaman masing-masing. Ade yang balik Pahang, Terengganu, Perak, Johor dan macam-macam lagi lah. Ape agaknye ek diorang tengah buat?? (korang patut berasa bangga diingati,hihi..) tak lama lagi dah nak Hari Raya Korban, masing-masing mesti sibuk dengan persiapan bersama keluarga masing-masing. Alangkah gembiranya dapat berhari raya bersama sanak saudara. Alangkah sedihnya mengenangkan mereka yang tidak dapat bersama-sama ahli keluarga di hari yang bahagia.

Adei tiba-tiba terasa sebak, bukan mengenangkan diri ini yang tidak dapat berhari raya bersama keluarga, itu jauh sekali. Sedih kerana mengenangkan Roomate yang tidak dapat pulang ke Sabah untuk berhari Raya. Dah la Hari Raya Aidilfitri pun tak dapat balik beraya di Sabah, mujur ada juga saudara di Semenanjung. Tabahkah diri ini seandainya berada ditempatnya??  Itu pun nasib baik lah dia akan pulang ke Sabah untuk cuti sem pada Sabtu ni.. Semoga terubat segala kesedihan dan rindu yang terpendam duhai Roomateku!! semoga tabah menghadapi liku-liku kehidupan ini..
 Lahad Datu, Sabah

 Actually terasa agak kekok untuk menulis didalam blog ni. Maklumlah kata orang dulu-dulu, "Buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong jolokkkan (yahh tepat sekali itu la sambungannya, hehe) saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan). bak kata budak-budak zaman sekarang ni, pelahan-pelahan kayuh.. InsyaAllah nanti boleh la jadi hebat macam blogger2 lain.

**Cinta.. sesungguhnya janganlah terlalu menyempitkan pandangan dengan hanya melihat pada cinta terhadap pasangan. Definisi cinta itu sangat luas, Cinta pada Tuhan, Cinta pada Rasul, Cinta pada Ibu Bapa, rakan-rakan. jadilah kita manusia yang saling cinta menyintai kerana  sesungguhnya Allah itu bersifat penyayang dan sangat menyintai hambaNya.    

No comments: