Tuesday, November 30, 2010

Bila jantung berdegup kencang..

Di sini ada satu soalan. Agak-agaknya la, bila masa jantung korang akan dub dab dub dab? muka dah mula berpeluh-peluh, tangan dan kaki mula rasa sejuk, kaki korang pun automatik akan tergoyang-goyang atau terhenjut-henjut tak tentu pasal (macam orang yang tak tahan nak buang air, haha)

Bohong la kan kalau ada orang yang mengaku tak pernah melalui semua perkara di atas. Sekental-kental hati manusia, segagah-gagah lelaki, sekuat-kuat wanita pun tentu akan merasai semua itu. Mungkin kalau ada pun yang tak pernah rasa semua tu boleh dibilang dengan jari je bilangannya.

Adakah mungkin di saat sang pengantin lelaki berhadapan dengan tok kadi? disaat seorang pelajar dikehendaki membentangkan hasil tugasannya dihadapan semua pelajar kelasnya? Atau boleh jadi di saat berhadapan dengan seseorang yang amat dikasihi dan dicintai. Mungkinkah apabila berjumpa dengan keluarga bakal mertua? Adakah rasa dan perasaan tersebut dialami oleh pelajar SPM pada hari pertama peperiksaan itu bermula?

Huh.. kalau nak dihuraikan, sampai esok pun mesti tak kan pernah habis situasi dan keadaan yang dapat dihuraikannya. Kelakar juga apabila mengalami situasi tersebut, pelbagai-bagai kaedah digunakan untuk menenangkan diri yang sedang gelisah. Antara yang lazim dibuat orang ialah, memegang tangan rakan yang duduk bersebelahan di kiri dan kanan ketika menunggu giliran nama di panggil oleh pensyarah (mak aihh kecut perut den ), tak tahan ada juga yang tidak boleh duduk diam (maka mula lah rajin untuk berjalan ke hulu dan ke hilir), ni tips yang paling bagus iaitu dengan banyak-banyak berzikir, membaca surah-surah pilihan demi untuk mententeramkan diri.

Ok rasanya cukup la setakat itu dulu. Actually post kali ni khas dibuat untuk mengucapkan selamat maju jaya kepada seseorang yang akan menghadapi exam berkomputer esok (opps maaf identitinya terpaksa dirahsiakan di atas permintaan ramai, haha ramai ke??) Apa yang penting, buat betul-betul dan saya tahu awk boleh buat yang lagi baik dari saya. Kalau rasa seram sejuk atau segala macam jenis rasa yang saya dah senaraikan pada perenggan yang pertama, ingatlah saya keh! hahaha

dan

awak

confirm 

akan 

dapat

jawab,

plus 

lulus 

dengan 

cemerlang!!

Ni saya bagi dua jantung (heart) kata awak,
nanti tak de la jantung awk dup dap dup dap lagi,
sebab dia dah berteman!

5 comments:

noruleareteaqah ishak said...

iera.. akk mcm taw je spe yg dimksudkn nie... hik3....

Srikandi Cinta said...

hehehe..
tau eh..
kak,
nape x bleh komen kt blog akak..
sedey.. :(

noruleareteaqah ishak said...

ek? ala.. mne akk taw... akk pun amatur lg nie... huhu.... iera wat cm ne leh komen?

Srikandi Cinta said...

ctenye cm nie.. ble org nk komen kt blog akak,
die kate hnye mmber je yg bleh komen..

noruleareteaqah ishak said...

owh... seeing la,kot.. akk da edit blk... nnti de mse.. iera try lg ek.. hehe..