Thursday, February 10, 2011

Hutan Lipur Sungai Bantang, Bekok

Kalau dah namanya cuti, adalah lebih baik jika diluangkan dengan perkara-perkara yang berfaedah. Ni kali pertama saya sampai kat tempat ni, nak tahu kat mana, jom tengok gambar2 ni, ada masa boleh la pergi..


Haa.. ni dia, mandi sungai, perkara yang tak jarang dan tak selalu kami sekeluarga lakukan. Memang jauh nak sampai kat sini, lagi-lagi tempat yang tak biasa dikunjungi. Cuak gak nak masuk tempat ni. Jalan dia sebijik macam jalan nak pergi sekolah tempat paksu mengajar kat Sabah dulu. Tapi satu je yang lain, jalannya ber-tar. Senang sikit.

Sampai-sampai je, angkut semua barang yang ada, termasuk segala makanan yang dah mak sediakan sejak pagi tu, kitorang adik beradik tak terus terjun dalam sungai. Sabar la dulu beb. Masing-masing gi survey tempat yang sesuai, tak nak la terlalu bawah, nanti rasa daki orang yang mandi kat sebelah atas je. Tak fresh langsung la.




 Ni gambar saya ambil dari atas jambatan. Nampak macam cetek je, tapi boleh tahan dalamnya.



jaga kebersihan..!


menikmati keindahan semula jadi ciptaan yang Maha Agung.




Rasa tak puas mandi sungai dengan keluarga walaupun masing-masing dah menggigil kesejukkan. Tetapi disebabkan hari dah petang, ayah mengajak kami pulang sebelum malam menjelang. Kalau nak diikutkan masih banyak lagi gambar yang mahu di upload di sini tetapi memandangkan ianya mengambil masa yang agak lama, jadi saya hanya dapat kongsikan beberapa gambar sahaja.

Nikmati cuti anda tak kira apa pun aktiviti yang dilakukan bersama keluarga mahupun kawan-kawan tersayang.

Cuti-cuti Malaysia...!



No comments: