Monday, February 7, 2011

Kerinduan..

Kalau Fiq Mentor nyanyi lagu tiga malam tanpa bintang, tapi malam nie apa yang saya rasa lebih sesuai untuk dikatakan ialah sepuluh hari tanpa laptop. Kawan-kawan nak tahu kenapa? Pertama, sebab cuti saya lebih daripada kawan-kawan yang lain iaitu sebanyak sepuluh hari. Haa kenapa agaknya ek?? Tu yang kita nak tahu tu.. hehehe

Apa kena mengena cuti dengan laptop? kemana agaknya laptop menghilangkan diri? Sibuk sangat ke sampai tak boleh langsung nak buka lalu terus tekan button on dekat laptop ni.? Oh hidup ni memang penuh dengan persoalan, yang kadang kala kita sendiri tak mampu nak jawab dek kerana tak tercapai akal.. mu.

Rindu nak berblogging. Rindu nak tekan setiap button huruf yang ada dekat laptop ni. Rindu nak mengarang cerita-cerita yang boleh dikongsikan dengan semua kawan-kawan. 

Tapi bila difikirkan balik, ada hikmahnya ni semua berlaku. Huhu yang paling senang macam simple sentence la katakan.. laptop juga perlukan rehat seperti manusia. Hah kalau dah lama sangat bekerja siang dan malam, dari pagi ke petang, sapa yang tak penat kan. Tu la yang jadinya hang (bukan hang tuah, lekir, lekiu, jebat, kasturi okeh, sila baca dengan sleng english), dan banyak lagi segala macam jenis masalah lah yang boleh menimpa. maka dengan bagi cuti tanpa gaji pada laptop kamu, ia akan jadi semakin sihat dan cerdas untuk berkhidmat dengan kamu. Huhuhu serius ni yang ade dalam minda lewat 1 pagi ini.

Alhamdulillah dah cuti lama, dah puas lepaskan rindu pada keluarga, masanya untuk balik ke kampus tercinta. Cuti yang lalu dapat diisi dengan sebaiknya walaupun Melaka antara negeri yang tersenarai mengalami banjir selain negeri-negeri yang lain. 3 daerah terjejas yang mana untuk mengulang mata pelajaran geografi yang lepas, Melaka sememangnya hanya mempunyai tiga daerah sahaja.. Melaka tengah, Alor Gajah dan Jasin.. Ketiga-tiga daerah ini terlibat dengan banjir. Alhamdulillah tempat atau kawasan tempat tinggal saya tidak mengalami banjir. Semoga semua mangsa-mangsa banjir dapat bersabar dengan ujian ini hendaknya.

Lama dah tak update blog ni. Macam blogger2 yang lain cakap, dah bersawang dah jadinya. Hai la blog.. kesian kat ko tak de orang kemaskan kan kan.. Cuti saya penuhkan dengan bekerja selama 2 hari sahaja. yang selebihnya saya dan adik tinggal di rumah nenek sehinggalah ahli keluarga saya yang lain balik ke Melaka. Tinggal dengan nenek dan atuk, macam-macam perkara baru yang saya pelajari. Sehinggakan laptop pun tak rasa nak di on kan. Suasana kampung membuatkan mata saya cepat rasa mengantuk. Lepas makan malam, duduk-duduk rehat menyandaw mata terus rasa mengantuk. Agaknya macam tu kot orang-orang yang tinggal dekat kampung rasa bila malam. Tu yang awal mereka masuk tidur. Dekat rumah sendiri, jarang saya tidur awal gile macam kat rumah nenek. 

Tapi jangan risau, saya sudah kembali ke dunia blog ini. Menggerakkan jari-jemari menulis sesuatu untuk dibaca oleh sesiapa sahaja. Cewaahh ayat tak menahan aku ni. ye memang saya rindu pada dunia blog ni. Sebab tu tajuk entri kali ni kerinduan.... Hee~

p/s: Mahu cuba berblogger?. Seronok tau..

No comments: