Wednesday, March 16, 2011

Hey, sejak bila awak jadi pendiam!

Bila saya kenal orang yang sangat kuat bercakap, saya suka dengar dia bercakap..
Saya dengar je apa dia cakap sambil tersenyum, saya nak dia tahu yang saya suka dengar dia bercakap,
yela.. nanti kalau saya tak bagi perhatian kat dia, mesti dia sedih.. lepas tu, tak nak lagi cerita kat saya..
Sedihnya macam tu..

Kalau dia rasa nak bercakap tak berhenti pun, saya layankan aje.. saya kata, tak apa.. nanti kalau dia penat, mesti dia berhenti bercakap.. betul tak??

Awak cerita macam-macam kat saya.. Jadi, banyaklah yang saya tahu pasal awak, sapa awak.. apa awak suka, apa yang awak tak suka.. semua saya dapat tahu dari cerita-cerita awak.. Ada seorang kawan saya yang juga boleh masuk kategori orang kuat bercakap, dia kata kat saya.. Saya memang suka menerima.. sebab tak pernah nak bantah apa yang orang cakap, kalau ada nak bantah pun, saya dengar dulu apa yang dia cakap, kemudian baru saya komen..

Saya suka ketawa.. Sebab tu saya suka dengar apa yang awak cerita kat saya, cerita awak best, boleh buat orang ketawa sampai pecah perut, hehe.. Awak pandai buat saya tersenyum dan ketawa.. Awak selalu jadikan hidup saya ceria.. Thanks awak..

Bila awak kata awak tak tahu nak cakap apa, saya pelik.. Eh, kenapa dengan awak.. awak kan kuat bercakap, mesti ada je yang awak nak ceritakan dekat saya. kenapa tiba-tiba awak jadi pendiam. Awak, kenapa nie? awak tak suka ke kawan dengan saya lagi? Saya ada buat salah dengan awak ye.. bagitahu la..
Janganlah jadi diam lagi.. Saya nak awak yang dulu, yang suka sangat bercerita dengan saya.. 

Awak marah ye kat saya, sebab saya ketawakan awak dulu, yela.. dulu kan awak kata, awak nak jadi pendiam.. Tapi saya ketawakan awak.. Kah kah kah, hahahaha... Macam-macam cara la kita ketawakan awak.. Tapi masa tu pun awak ketawa jugak.. 

Kat sini saya cuma nak cakap, saya suka awak banyak cakap!
Hehehehe....


Post kali ini khas buat mereka yang suka bercakap!
yang sememangnya buat diri ini selalu tersenyum dan ketawa,
dengan setiap celoteh!
*-*


No comments: