Thursday, April 14, 2011

Cerita menarik B.I.G


Buat masa nie belum ada ape2 entri pun pasal BIG ni.
Sesuai dengan namanya iaitu
Bina Insan Guru.. 
Jadi banyak benda yang perlu dan boleh
dibina semasa mengikuti BIG ni..

Pada 30 Mac yang lalu, 
dua buah bas yang membawa seramai
62 orang pelajar telah bertolak ke destinasi yang di tuju
iaitu Telok Gorek, Mersing.

ok, senang cite ade dua buah bas la kan..
Satu yang bertutup rapat,
memang xde tingkap..
yang keduanya
tingkap sangat la banyak..
Jadi sapa yang naik bas ni
memang menghirup udara yang sangat segar..

Perjalanan yang mengambil masa hampir 4 jam
selepas beberapa kali berhenti..
Membuatkan mata masing-masing ada kalanya
menjadi layu,
ditambah pula dengan deruan angin sepoi-sepoi bahasa,
kebanyakkan guru pelatih telah lena dibuai mimpi 
sehinggalah satu kejadian ni......

dah nak sampai dekat Felda Nitar, 
masing-masing yang tadinya tidur,
ada yang mula terbangun...
Huh, tak boleh kulupakan saat2 itu..

Deria bau yang begitu sensitif 
mula menangkap akan bau sesuatu..
Yang paling kesian pastinya pak cik pemandu bas
sebab beliau la yang paling depan sekali antara kami...
huhu

Tanggapan pertama:
Bau longkang
Tanggapan kedua:
Bau dari kilang
Tanggapan ketiga:
Mungkin juga ada yang melepas dlm bas nie
(huh tapi baunya sangat kuat, mcm tak logik la plak)

Pak cik yang membawa kami 
memusnahkan segala tanggapan yang dibuat.

Oh rupanya lori dihadapan kami ni..
Punca segala bau yang kurang enak dihidu itu..
Cess, bawak tahi ayam!!..
Patut la busuk sangat..
sampaikan yang lena tidur pun, 
boleh terbangun dengan aromanya
Uwekkk..

saat bas menghampiri lori,
kejar pak cik,
jgn tak kejar!!

Saat bas mula memotong lori,
yeah! dapat didengar suara2
sorakkan dari dalam bas..
(bagi semangat supaya cepat ptong)
Bila ingat balik kisah nie..
Hati ketawa kecil,
Gila "wangi" la bau tu..
Memang tak dapat di lupakan..

Dengan keadaan jalan raya pada ketika itu,
Menyukarkan proses bas untuk memintas lori tersebut..

Walaubagaimanapun,
Masing-masing selamat sampai ke Telok Gorek camp site,
temasuk la semua lecturer..
dugaan kecil tersebut pastinya tidak 
mematahkan semangat kami semua..

Alhamdulillah 'ala kulli hal..

Nampak kan..
sifat pertama BIG yang dapat dibina di sini..
"SABAR"

walaupun kita diuji dengan bau..
(^_~)


4 comments:

amniey91 said...

argh,,,pengalaman tu...xpenah dilupakan...hahaha

Srikandi Cinta said...

hahahaha..
bucuk kn!..

khaira fansuri said...

muahahaha..
cobaannn...
seb lori tu x
cucok angn ngn bus tu
hak3
mlekaatttttt~ ^_~

Srikandi Cinta said...

hee~
cobaan la tu cik fafan oi