Monday, April 11, 2011

Jalan2 sekitar Tangkak

Tangkak. satu nama yang tidak asing lagi bagi penggemar kain... eceh, macam pembaca berita la pulak kan.
Alang-alang dah berada di Tangkak selama seminggu untuk PBS yang lepas,
jadi, maka, oleh itu...
peluang yang ada sama sekali tidak boleh dilepaskan.

walaupun susah sangat nak carik masa lapang untuk jalan2 sekitar Tangkak,
Almaklumlah, cikgu-cikgu yang berjaya katekan... huhu
Kami seboleh-boleh cari juga masa yang ada...

Maka suatu petang, setelah di-plan baik punye, 
kitorang pun jalan2 la sekitar Tangkak nie..
Mujur petang tu tak hujan, cuaca baik...
dengan angin sepoi-sepoi language,
merancakkan lagi perjalanan dan tinjauan kami 
ke kedai-kedai kain yang ada...

Ok nie nak bagitahu pada mereka yang tak pernah atau pun dah lupa macam mana rupanya Tangkak ni,
mungkin jugak korang datang Tangkak masa baby dulu kan..
yela sape tahu....

Jangan terperanjat atau terlopong atau mungkin juga terkesima 
bila tengok kiri kanan depan belakang kedai kain je..
Eh2 mana kedai runcit??
kedai motor??
kedai photostat??
Tak de ke??



pndg depan,
nampak Gunung Ledang

Pizza hut dikelilingi kedai kain~
Ini antara deretan kedai kain yang sempat dirakam..
Kedai2 lain ada, tapi banyaknye kat side lain la kan...
Sepetang jalan2 tengok kain..
sempat la juga bli baju raya se, dua, tiga pasang.. hee~
untuk persediaan awal..
jadi cikgu nie orang kate bukak je almari,
penuh dengan baju... 

Ok dah penat jalan,
malam kitorang jalan2 pulak dekat 
Dataran Tangkak..

suasana yang menyenangkan..

makan..
amek gambar..
Pulang ke Bukit Gambir~



No comments: