Sunday, April 10, 2011

Kenapa?


Suatu hari saya jumpa dia. Saya nampak dia muram. Saya cuba tegur.. Jarang nampak dia begini, saya pun tak tahu kenapa, selalunya dia sentiasa ceria.. Tak pernah masam mencuka macam tu.. Saya jadi pelik dibuatnya.

Saya datang dekat, saya sentuh bahu dia, saya mula menyuarakan pertanyaan saya pada dia.. Saya nak sangat tahu apa yang dia rasa dalam hati. Mana tahu masam di muka dapat dibuang bila saya tahu apa yang dirasa sekarang ni.

Saya pun tanya pada dia. Kenapa dengan dia? mula-mula dia tak nak bagitahu, lama-lama dia mula bersuara, Daripada perbuatan dan apa yang dia cakapkan tu, saya faham bahawa dia terasa dengan saya.. 

kah kah kah.. saya ketawa dan terus ketawa.. kelakarnya, saya tak sangka dia boleh ambil hati dengan apa yang saya cakapkan. Opss mungkin terlebih makan cili agaknya, maafkan saya ye.. Saya jelaskan pada dia, apa yang saya cakapkan bukannye tertuju pada dia. Tapi pada orang lain. Ya Allah kenapa orang yang sepatutnya rasa, tak terasa, tapi yang lain pulak yang terasa. Kesian kat dia, saya sayang dia. Tolonglah jangan ambil hati dengan apa yang saya cakapkan. Jelas ia bukan untuk dia.. Maaflah kalau masa dia terdengar apa yang saya cakap tu, membuatkan ada cebisan luka yang tertinggal di hati. 

Dah2, tolong lah buang jauh2 masam kat muka tu, tak best la tengok dia macam nie. Serius saya tak ada niat langsung nak buat dia terguris. Apa la nasib.... 

Lain yang nak dibuat, lain yang kena...
LAWAK awak nie la..
Senyum sikit la!



2 comments:

amniey91 said...

sape la agakny ye..hahaha...:D

Srikandi Cinta said...

cik am kot.. haha