Tuesday, May 31, 2011

Terbakar!

Ini serius! 

Masa on the way balik rumah lepas jalan2 kat Kluang Mall tadi, sampai dekat satu kawasan berdepan dengan sebuah kawasan perumahan..

Ya Allah! ape tu?? Api??!! Ye, yang pasti kami semua lihat api yang sedang marak, besar sangat! Menjulang di satu kawasan.. Kawasan tu tepi jalan, bersemak sikit! 

Saya nampak ada polis juga di situ, saling tarik menarik tangan dengan orang ramai yang ada di tempat tu.. Macam ada sesuatu yang mereka ingin selamatkan dari tempat kebakaran tersebut. Tempat tu macam jurang jugak la. Tapi tak berapa dalam.

Mungkin kejadian tu baru berlaku. Nak kata ada kenderaan terbakar, saya tak pasti, tak dapat lihat dengan jelas. Mungkin juga kemalangan!

Ayah memperlahankan kenderaan, memberi signal ke kiri, hampir berhenti.. Tapi tak jadi, ayah terus meninggalkan kawasan tersebut, pelbagai persoalan bermain difikiran saya.  ????

Ramai juga orang yang berhenti untuk melihat apa yang berlaku, tak kurang juga mereka yang mengambil gambar, mungkin boleh dijadikan sebagai bukti nanti, siapa tahu kan. 

Apa yang pasti, apa yang saya lihat tadi buat saya tergamam, begitu juga dengan yang lain. Senyap sunyi kereta jadinya, berbanding dengan tadinya yang riuh rendah dengan suara kami sekeluarga. 

Astaghfirullah.. apa pun boleh berlaku. Sekelip mata je. Ingat mati, tambah amal dengan sebanyak2nya untuk bekalan kita di akhirat sana.



Gambar hiasan: 
Fire drill Iptho
Sem 1 2011



No comments: