Thursday, May 26, 2011

Terkejut aku!

Serius den terkejut bila zati datang bilik segah menyergah dengan membawa berita yang agak amat sangat terlalu memeranjatkan. Kena kejutan elektrik kejap!

Zati: Ira, aku kena dok luar!! (sambil tangannya dok tolak badan aku)

Pergh den yang sedang khusyuk ber-blogwalking terus je buat muka terperanjat tahap gaban, huh tiba-tiba rasa nak gugur jantung dibuatnya.

Aku: Hah???!! Biar betul, kan jauh Tangkak tuh.


Tak sempat den nak cakap lagi zati dah potong...

Zati: Yang letak alamat Batu Pahat, Muar, Kluang, kena dok luar.
Aku: Ala yeke. Baru je ko dok hostel dua tahun dah kena dok luar plak..(Muka sedih)
        Oh aku alamat Melaka, tak kena la.


 Tiba-tiba Ifa menyampuk...

Ifa: Oo ko letak alamat Melaka tak letak alamat Kluang ea..


******************
Adeh, berita yang agak memeranjatkan (mungkin bagi pihak yang macam den ni). Tak disangka akan ada pelajar kelas kami yang kena tinggal di luar. 

Zati datang lagi dengan membawa surat yang baru saje diambil entah dari mana. Mungkin dari bawah yang mana letaknya pejabat asrama di bahagian bawah blok kami ni. Surat tersebut diteliti, yep memang betul dan sah berita yang baru saje kudengar tadi.

Zati dan Kak Tqa, yang masing2 tinggal di tangkak dan Muar, telah diputuskan oleh pihak pengurusan IPG untuk tinggal di luar bersama-sama beberapa lagi pelajar yang lain, batch kami saje dua puluh lebih orang. 

Bertitik tolak dari kemudahan penginapan yang tidak dapat menampung bilangan pelajar yang semakin bertambah lebih-lebih lagi bila pelajar baru akan mendaftar mulai 20 Jun 2011 ni, jadi terpaksalah akak-akak yang dah besar dan matang ni tinggal di luar kampus. 

Kalau sebelum ni hanya pelajar KPLI je yang ramai duduk luar, tapi kali ni nampaknya tak cukup lagi dah nak tampung ramai-ramai pelajar.

***************

Kluang tak jauh sangat, dalam 45 minit dah sampai, masa mula-mula masuk Ipg ni belum lagi dok kat Kluang,   Lepas tu baru dok Kluang, huhu gara-gara bapaku yang ditukarkan ke Kluang. Adik2 ada yang masih di Melaka, sekolah dan belajar dekat sana. Dulu Kluang-Melaka rasa macam jauh sangat, tapi bila kadang-kadang ikut mak ayah balik Melaka tiap2 minggu, jadi... dah lali dah.

Ingat lagi masa mula2 drive dari Melaka ke Batu Pahat, masa sem satu ppismp dulu, dekat tiga jam bawak kereta non stop, sebab malas nak singgah mana-mana lagi dah, nanti bila plak nak sampai kan... pergh dia punya penat, jangan cakap lah. Dua hari penat aku tak hilang lagi kau tahu.. Haha..Mata ni time kuliah pun rasa nak pejam je, Tapi lama-lama dah lali, dah tak rasa apa dah. 

****************
Jadi itulah hakikat dan kenyataan  yang terpaksa diterima, yang terkejut macam den ni especially Zati, jangan tension2 ea... juga buat kawan2 group Tesl yang lain.. 

hostel terchenta~

Nie cik Zati~

Kak tqa, zati, aku n kak nadiah~

9 comments:

POSH76 said...

blogwalking

amniey91 said...

nasib baik la xkena jugak...xpe2..tu dugaan semata2.:D

Srikandi Cinta said...

huh memang pn.. dugaan dtg tak bagi isyarat.. huhuhu

budak chomeii =P said...

tengkiu la sahabat terchenta...terharu btol kisah aku termasuk di alam maya nih! hahaha...^_^ jgn lupe aku,,slalu2 la mlawat aku kt umah sewa ek?! hekhekhek...=P

Srikandi Cinta said...

Hahaha..budak chomeii aku tahu sape ko.. kikiki..
Nanti aku dtg kejut ko pagi2 kt umah sewa tu ek.. sampai ko bengang :)
Malam last kat hostel nie, tdo nyenyak2 la kwnku!

khaira fansuri said...

huuuuuu~
xsgke brite student dok luar nie
sukr djgke tp hmmmm..
adlh nyate..
tape, wat cik srikandi
tamo besedih key ^_^
t leh men tpok2 blkg n cuit2 kt
blakg klas ngn zati wawawawa =)

khaira fansuri said...

mimo mimo mimo
mimomimoooo (isyarat utk dgaan dtg)
^_^

cucu umie said...

wah budak IPG rupenya..tesl lg tu..aduyai, ayie kalo kt UPSI sudah biase lepas tahun satu jer ramai yg kne tendang luar and tak dok ostel..hehe

Srikandi Cinta said...

Mr fansuri >> yep2 thanks so much, jauh dimata dekat dihati la katekan

Cucu umie >> yep2 kami warge IPG.. bru kali ni hostel penuh tak mcm sbelum ni..