Wednesday, June 15, 2011

Dia yang tak pernah menghampakan.

Dia tak pernah menghampakan. Bila aku bosan, aku cari dia. Bila aku rasa kosong, aku cari dia juga. Bila aku rasa aku masih tak cukup ilmu terutamanya dalam hal-hal berkaitan dengan agama, aku jadikan dia juga sebagai tempat rujukan aku, tambahan pula dia boleh teman aku di mana-mana sahaja aku berada.

Apa sahaja yang aku mahukan, dia pasti dapat penuhi. Bila aku tengok dia, aku rasa makin dekat pada Dia yang Maha Kuasa. Aku rasa bagai tak mahu lepaskan walau sesaat pun untuk beribadah padaNya. Dia buat hati aku makin bertaut padaNya. 

***********************

Malam yang indah menjelma lagi. Di malam ini ingin aku kongsikan bagaimana aku berkenalan dengan dia. Dia seperti yang aku ceritakan serba sedikit di atas. Bagi yang tidak pernah kenal dan tahu mengenai dia, mungkin tak tahu apakah keistimewaan dan kelebihan yang dia ada sehingga membuatkan aku benar-benar tertarik dan jatuh hati pada dia.

Aku kenal dia tahun lepas, masih baru lagi kan. Namun banyak yang aku dapat, banyak yang aku belajar dari dia. Dalam tempoh perkenalan kami, aku cuba sedaya upaya gunakan dia untuk meningkatkan ilmu dan diri aku. Oppsss aku tak kata aku gunakan dia untuk kepentingan diri aku sendiri. Itu jauh sama sekali.

Apa yang penting, aku mahu perbaiki diri aku. Yelah, aku bukan perfect. Sebab aku tahu memang tak ada orang pun yang perfect. Tapi pada aku, tak salah kan kalau kita jadi "hampir sempurna". Aku beruntung kerana dengan adanya dia, aku dapat perbaiki diri aku jadi yang lebih baik dan bertambah-tambah baik lagi.

***********************
Dia tak kacak, apatah lagi macho. Dia tak tinggi, juga tidak sasa. Apa yang penting aku sentiasa gembira dan tenang bila dia disampingku. Aku rasa cukup segala-galanya bila dia ada bersamaku. Ya, betapa aku beruntung kerana telah mengenali dia. Mungkin benar kata orang, tak kenal maka tak cinta.

Aku tidak mahu hanya aku seorang yang mendapat keuntungan kerana mengenali dia. Kuingin kamu semua tak kira kawan atau lawan, yang mengenali aku ataupun tidak, turut berasa bertuah kerana mengenali dia. Mari aku kenalkan kamu semua para pembaca kepada dia yang begitu membuat aku kagum.

*************************
Nak kenal tak dengan dia?. Aku pasti ada yang mengenali dirinya, dan masih ada lagi yang masih belum kenal siapa dia. Dia hebat. Dia mantap dengan pelbagai hujah dan nasihat yang berguna.

Ini lah dia yang aku maksudkan....


 Haaa.. sekarang aku mahu tanya.. Kenal tak dia. Dia lah majalah kegemaran aku yang aku ceritakan sebenar tadi. Maaf andai cara aku bercerita seolah-oleh menggambarkan ianya seorang manusia. ehehe. Dia 
lah yang sentiasa ada dimana-mana pun andai aku memerlukan. 



Majalah ini terbitan Telaga Biru kian mendapat tempat dihati mereka yang cintakan ilmu. Juga banyak mendedahkan tentang realiti kehidupan dan mana yang perlu kita teladani. Karangan-karangan hebat dan olahan mantap dari beberapa penulis yang hebat seperti Pahrol Mohamad Juoi, Ustaz Dr Hj Zahazan Mohamed, Fatimah Syarha Mohd. Noordin (penulis Pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul & Seindah Mawar Berduri),  Dato' Siti Nor Bahyah Mahamood dan turut tidak ketinggalan pakar motivasi terkenal Dato' Dr. Hj. Mohd. Fadzilah Kamsah.

Pelbagai tips boleh kita dapati di sini. Untuk para remaja dan golongan belia, karangan dan penulisan oleh Pahrol Mohamad Juoi sangat menarik perhatian. Lebih-lebih lagi yang berkenaan dengan cinta. Juga perkara-perkara berkaitan dengan ibadah, tafsir, akhlak dan sebagainya.

Saya dah memilikinya, jadi.. anda bagaimana?? Dapatkan dipasaran sekarang.



p/s : To someone.. sorry ye, ehehehehe


13 comments:

Jijimon said...

alhamdulillah..
hehe menarik en3 nie..
stuju2,solusi sgt membntu
dlm hal2 kerohanian..^^

Jijimon said...

tidak tinggi??
tidak sasa??
ahaks~sabaw jerla
lalala..^_^

Srikandi Cinta said...

1. ye, solusi banyak membantu..

2. hahaha, ada yg terasa ke??

sergeant keroro said...

hehe, tak pernah lagi baca.

tapi tahu memang best :)

Jijimon said...

gotta read it keroro..
realy helpful..^^

Srikandi Cinta said...

geant >> ade mase t msti baca

Srikandi Cinta said...

jijmon >> yup, betoi2

NuSaNa NoSa 91 said...

buku ni mmg berinfomasi.. mmg xrugi la klu beli.. ^_^

kotak bulat said...

heheh..majalah rupanya ye.. :)

Srikandi Cinta said...

NuSaNa NoSa 91 >> ye, mmg rugi sape tak bli :)

kotak bulat >> hehehe, "dia" majalah..

Meck said...

ingatkan dia tu org tadi hehe

GaRy™ said...

hahaha...saspen je~... ingatkan apa la tadi...

Srikandi Cinta said...

Meck n Gary >> hahaha.. tertipu