Saturday, June 11, 2011

Matlamat.


Kadang-kadangku terlupa
Bahawa hidup ini punya matlamat yang jelas
Sehingga membuatkanku sering berada dalam kekeliruan.

Aku punya matlamat yang pernah kutanamkan di hati dan di minda,
Tiada siapa didunia ini mahukan kegagalan dan kekecewaan.

Begitulah aku,
aku juga mahukan sesuatu yang dapat membuat semua bangga
keluargaku, teman2ku,bangsaku dan agamaku.

Wahai teman,
benarkah hidup ini umpama roda??
Ada kala kita cemerlang diatas
dan adakalanya kita terjatuh dibawah

Saat aku cemerlang,
Aku mahu diriku sentiasa ingat dan bersyukur..
Tolong ingatkan ya..
andai aku terlupa,

namun bila aku terjatuh,
aku tidak mahu mengalah,
ingin aku kutip setiap pengajaran 
yang mampu mentarbiyyahkan 
diri ini...

Ya Rabb
Kutahu aku hanya punya Engkau
Kaulah tempatku mengadu
Kaulah tempatku menyerahkan segala-galanya


p/s: Best jugak luah perasaan macam ni..

10 comments:

Jijimon said...

huhu yup,sesgguhnye sesiape pun kat muka bumi nak yg terbaik..
tetapi....
bukan setiap masa mereka akan berada di atas tatkala..

Wyna Nubies said...

As Salam,

hidup x selalunya indah...
tapi kitalah yang kena mengindahkan hidup nih...
begitu juga matlamat,matlamat perlu dicapai ngan usaha kita..chaiyokk3 ;P

Srikandi Cinta said...

Jijimon >> betul tu, usaha tangga kejayaan

Srikandi Cinta said...

Wyna Nubies >> Wassalam.. betul tu, kita la khalifah yang bertanggungjawab di atas muka bumi ini

GaRy™ said...

really like this... suka part roda tu... kretif la..

Srikandi Cinta said...

Oh suke ke?? hehe, maceh..

fatin6789 said...

hidup tak selalunya indah..tapi kita sering mahu buat yang terbaik..
Bila kita tak dapat apa yang kita nakkan..tetap perlu bersyukr(=

Freaky said...

jatuh dan bangun. itulah erti kehidupan

sergeant keroro said...

atas dan bawah, begitulah hidup kita :)

entri yang bagus XD

sab solhi said...

xsemua akn sentiasa berada di atas... =)
mcmnilah hidup... =)
jadikan apa yg jadi untk memtgkan dri... hehhe..