Thursday, August 11, 2011

Doa Dhuhaa


"Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuhaa itu Dhuhaa-Mu, kecantikannya kecantikan-Mu, keindahannya keindahan-Mu, kekuatannya kekuatan-Mu, kekuasaannya kekuasaan-Mu, perlindungannya perlindungan-Mu..
Ya Allah jika rezeki masih dilangit turunkanlah, jika dibumi keluarkanlah, jika sukar permudahkanlah, jika haram sucikanlah, jika jauh dekatkanlah.. Berkat waktu Dhuhaa, kecantikan-Mu, keindahan-Mu, kekuatan-Mu kekuasaan-Mu... Limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh."



Selepas selesai menunaikan solat sunat Dhuhaa, marilah sama-sama kita menadah tangan memohon kepada-Nya.. 


Semoga Allah melimpahkan rezeki yang melimpah ruah buat kita, agar dapat kita bersedekah di bulan Ramadhan Kareem ini.. dan memanfaatkan harta yang ada pada jalan yang betul :)




15 comments:

siti kektus said...

mudah-mudahan. ;)

sergeant keroro said...

insyaAllah :)

dyanadiah~ said...

ngatkan masuk video abah skali..suke la..40 kali dgr pon,xbosan...smoga bermanfaat..n dpt rasa aura waktu dhuhaa..amiiiin,,,^_^

sha my heart said...

suka doa tu.. syahdu jer..

sea_lavender said...

Amin...doa yg terbaik..Alhamdulillah sye jdikan amalan stiap hari

Srikandi Cinta said...

siti kektus >> amin, mudah-mudahan.

sergeant keroro >> insyaAllah :)

dyanadiah >> bukan stakat 40 kali, sratus kali pun tak bosan.. huhu, nak letak tapi video tu special la.. kalau nak letak carik kat youtube pnye je

Srikandi Cinta said...

sha my heart >> yup, doa yg sgt menusuk kalbu :)

sea_lavender >> alhamdulillah, moga kita jadikan amalam setiap hari :)

ZORA said...

selamat beramal...:)

Cik Ice said...

Amin..Ya RabbalAlamin.. :)

GaRy™ said...

insyaallah.. thanks share... baru tau maksud doa tuh... jahilnya gary~.. T^T

keroro gouro said...

suka dengaq lagu doa dhuha kat radio..
hehe best !!!

qamarguyz said...

salam ziarah..
InsyaAllah..moga di bulan baik hari baik ini kita dipermudahkan rezeki..diberi ketenangan hati

Srikandi Cinta said...

ZORA >> selamat beramal juge :)

Cik Ice >> Amin :0

Gary >> sme2 la kte timba ilmu.. Ilmu Allah itu sangat luas dan banyak untuk diterokai :)

Srikandi Cinta said...

keroro gouro >> yup. lagu yg sangat menusuk kalbu :)

qamarquyz >> terima kasih, insyaAllah moga mendapat keberkatan di bulan Ramadhan ini :)

syafa said...

sama2 kita jadikan amalan solat sunat dhuha sbg rutin harian.. insyaAllah.. rezeki allah ada di mana2 :)