Tuesday, October 11, 2011

Angan-angan.

Sejak kebelakangan ini saya jarang mendapat feel untuk meng-update blog dengan rancaknya. Tak sepanjang dan selebar dolu-dolu sampaikan naik semput orang membacanya. hehe

Apa yang saya buat?

Bila saya jarang menulis, saya akan jadi banyak membaca, korek-korek isi dalam blog lain sudah pasti.. Menyelongkar segala isi yang menarik untuk dijadikan tatapan diri juga antara yang saya akan lakukan.

Sebenarnya hobi menulis memang sejak dari kecil, sekolah rendah lagi.. Pernah suatu ketika dahulu saya menulis sebuah cerita tentang kehidupan kanak-kanak.. apa yang pasti, jalan cerita yang sebenar memang tak dapat saya nak ingat.

Saya seronok bila dapat dengar pengisian yang diberikan oleh guru cemerlang  dalam program Wacana minggu lepas (oleh Azizul Rahman bin Abdul Rahman) , lagi-lagi bila beliau sendiri mengatakan bahawa beliau telah menghasilkan beberapa buah buku.

Lalu saya pun dengan semangat yang membara dan berkobar-kobar rasa macam ada chance je nak jadi penulis.. hehehehe

Lagi-lagi bila saya baca satu artikel dalam Solusi isu 36, yang berkaitan dengan penulis, macam mana nak jadi penulis, macam mana nak terbitkan bahan yang kita tulis, dan segala macam jenis tips lagi yang ada begitu membuatkan mata saya membaca tak berkelip2! hehe

Saya ada banyak angan-angan. Salah satu angan-angan saya ialah nak jadi penulis.. buku rasenye, ye ye.. hehe







Errr... saya suka menulis, saya suka membaca, saya suka buat karangan, saya suka kira-kira jugak, saya pun suka bab-bab sejarah ni..  kadang-kadang suka melukis dan menconteng jugeeeee.. hehe~

Sekian repekkan malam hari.

7 comments:

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

nwah~ minat yg seimbang..sebab boleh guna otak kiri dan knn..sebab melukis,mengira ngan mmbace ni menggunakan otak kiri@knn. :)

sea_lavender said...

mengarang la apabila hati meronta2 utk mengarang...krna tika itu sgalanya penuh ikhlas dr hati =)

ciK LyndaWawa said...

wah..semoga impian tercapai..=]

TiTi said...

gud luck! jgn berhenti menulis okay :D

Srikandi Cinta said...

#sea_lavender >> ye, sungguh saya rindu saat2 dapat mencurahkan apa yang di minda dengan penulisan.. satu kepuasan buat diri sendiri :)

#cik LyndaWawa >> amin.. terima kasih ;)

#TiTi >> okay.. tq juge ;D

amniey91 said...

sy suka mmasak...hahaha...poyo jek...:D

Srikandi Cinta said...

Cik Duyung >> macam2 minat yg ada.. :)

Cik Am >> haha... nanti ada masak pape bleh share kat sini kan.