Saturday, October 15, 2011

Jalan-jalan Terengganu (Masjid Kristal)

Masa PBS yang lepas, saya dan kawan-kawan berkesempatan ke Masjid Kristal. Kenal Masjid Kristal macam mana?

Macam ni haaa.... (bajet orang lain tak pernah datang, kah kah kah)



Dalam satu hari, macam-macam tempat yang kami pergi.. Kita mulakan dengan Masjid Kristal sebagai pembukaan cerita okeh..

Dari Kuala Berang ke Kuala Terengganu ambil masa dalam 45 minit. Tu pun bergantung pada keadaan traffic masa tuh.. Kalau tak banyak kereta, makin cepat la kita boleh sampai sana...

Tengah2 perjalanan ke sana, hujan turun mencurah-curah dengan lebatnya..

wajib ada tasbih, hehe
(sapa tahu dia faham)

Seharian berjalan-jalan sekitar Kuala Terengganu, akhirnya giliran Masjid Kristal pada waktu malam, menjadikan kami berpeluang ambil banyak-banyak-banyak-banyak gambar Masjid yang sangat cantik dengan pelbagai warna... !!Hurmm, kalau siang mana ada warna-warna ni.. ^_^

Masjid ni akan bertukar-tukar warna pada waktu malam.. Memang sangat cantik.. Ada 7 warna kalau tak silap.. Warna pink pun ada, siap lagi kitorang tunggu giliran warna pink tu bila nak ambil gambar hehe..















Sampai kat sini dah masuk waktu maghrib, lepas solat maghrib baru la kami cuci mata tengok masjid ni puas-puas. DSLR bertukar-tukar tangan.. haha, maklumlah bukan selalu dapat bersama-sama meluangkan masa berjalan kat tempat jauh macam ni. Mana boleh lepaskan peluang kan..

Jom tinjau suasana dalam masjid ni.. Yang ni diambil dari sudut tempat solat perempuan..









Alhamdulillah, merasa juga saya solat di masjid yang tersergam indah ni.. Sayu je dengar azan berkumandang masa masuk waktu Isyak. Subhanallah, indahnya rumah Allah..

Dan inilah ahli-ahli rombongan ke Masjid Kristal..weee~

 baca doa

 senyum-senyum

senyum lagi, tak moh masam2 

 baca doa lagi,
eh2 ade irfan laaaa..


 Bergambar bersama kak Na, P-ki dan Irfan

 tempat sis dya diganti oleh anak buahnya, hee~





Satu memori tercipta indah buat kesekian kalinya.. Panjang umur, lapang waktu InsyaAllah akan ke sana lagi..
Terima kasih bawa kami jalan-jalan kat Ganu! Seronok sangat!


Okeh, Masjid Kristal dah sudah.. Yang lain akan menyusul tak lama lagi.. hehehe..

TUNGGGGUUUUUU...

6 comments:

Jijimon said...

memg cntek rumah Allah yg tesergam indah nie.
dan bertambah cantek lg apabila kita bersolat didlmnye ^_^
terbaikk cik sri !!!!! cayalah
lmpu tuko2 tu..hihi

Srikandi Cinta said...

Jijimontel >> Free nanti, kne pergi sana... hehe

ciK LyndaWawa said...

cantiknya masjid tu..=]

Srikandi Cinta said...

Mmeg cantik msjid ni..lg2 ble dah berwrna-warni :P

Anonymous said...

i like pic yg ader tasbih 2..

Srikandi Cinta said...

Anon >> haha, ni yg buat aku smangat nak amek lagi :)