Wednesday, October 19, 2011

Jalan-jalan Terengganu (Taman Tamadun Islam)

Masih lagi bercerita tetang tempat-tempat yang menarik di Terengganu walaupun kaki ketika ini sedang berpijak di bumi Batu Pahat. Kalau entri sebelum ini tentang Masjid Kristal, jadi sekarang ini marilah-mari kita singgah pula di Taman Tamadun Islam dibawah tajuk Taman Monumen.. hehehe..



Ada banyak monumen kat Taman Monumen ni, yang terdiri daripada pelbagai negara dan tempat... Hah, jom layan gambar dan teka masjid apa kat bawah ni... heee~




 Ok yang nie tak payah la teka, sebab memang nak bagitahu yang ini Monumen Taj Mahal...






 Masjid negara.. kita...





 Alamak, tak ingat pulak ni masjid ape...



 Ini pintu masuk Taman Monumen.





Masjid Negara lagi..


 Masa tengok bahagian yang ini, teringat solat Jumaat kat dalam tv tu... Ada kolam ni...


 Brunei Darussalam..




Pakistan...




Masjid Singapura lagi... lagi dan lagi...



Nampak sweet plak kan mereka berdua ni... wahahaha, cik fiera jgn marah plak ye..


Pakistan lagi sekali..


Banyak lagi sebenarnya gambar2 monumen ni, banyak sangat nak kene upload.. tapi yang di je yg di-shortlisted-kan buat masa ni... hehe






notapendek : Malas nak menaip banyak, risau tentang sesuatu lagi T_T

5 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

yg xigt tu masjid kg laut

Niena Pengembara Ilahi said...

yg xigt tu masjid kg laut

Srikandi Cinta said...

Oo masjid kg laut ea.. thanks! lupe plak

Anonymous said...

cik fiera xmarah tp suke ...sempat ag candid yer..

Srikandi Cinta said...

haha.. ble cmera kt tangan.. mmg sempat la..