Wednesday, December 28, 2011

Hidup tanpa Suara.

Assalamualaikum warahmatullah..
Semoga semuanya berada dalam keadaan yang tenang, aman damai dan sihat walafiat hendaknya.

Hampir sebulan tak mewarnai laman ini dengan pelbagai cerita atau pun karutan, mungkin menjadikan saya sedikit kekok untuk memulakan bicara di sini. hiuhiuu..

Itu pun boleh tahan lagi tak blogging saya boleh bercakap dan bercerita dengan orang-orang disekeliling. Tapi nampaknya kali ini dah tak boleh tahan lagi dah. Terpaksa jugak menggunakan cara ni untuk meluahkan perasaan dan emosi hihihi.. Menulis2....

Buat pertama kalinya dalam hidup saya, saya kehilangan suara emas yang telah hampir 20 tahun dipinjamkan kepada saya oleh Yang Maha Kuasa. Sob3..

Sungguh saya tak sangka sampai macam ni sekali jadinya. Tak tahu lah sama ada nak tergelak, atau marah atau sedih dengan keadaan diri ini. Tapi harapnya ianya akan kembali seperti sedia kala. OMG i miss it so much!! suaraKuu..

Adik yang bongsu awal2 lagi dah gelakkan saya bila dengar je suara saya yang telah bertukar menjadi serak2, bukan setakat serak2 basah je yg jadi, langsung tak boleh keluar lagi dah, huhu.. Kalau cakap satu perkataan tu, yang akan kedengaran hanyalah suku kata di akhir perkataan tersebut, itu pun kalau orang lain dengar la.

Apa2 pun alhamdulillah sebab tekak tak terasa sakit bila makanan yang dijamah sampai kat anak tekak ni. Fuhhh bleh makan banyak2 lagi la nampaknya kan.

Sebelum suara ni hilang, memang saya ada batuk2 dan sakit tekak.. tu pun tak ada la teruk sangat sebab saya bukanlah manusia yang "hantu" ais atau minuman2 sejuk. Jadi saya rawat ia dengan madu.. Ok la jugak lepas tu..

Sehinggalah ke saat ini saya kehilangan suara saya buat sementara.. Ye, sebelum ianya pulih seperti sedia kala, terpaksalah saya sentiasa berbisik-bisik bila nak bercakap dengan orang lain. huhu style jugak kan!

Tak pe, sabar2.. 

Allah bagi kita sakit kejap je, kita tahu tu.. sob2.. Nak bagi kita rehat dari banyak membebel dan bercakap agaknya kan huhu.. Tak pe, jom sama2 kita banyakkan berfikir.. hee~



Thanks Allah for everything..
Moga hambaMu ini kuat dan tabah dengan apa jua ujian yang mendatang.
Moga diri ini sentiasa dibawah peliharaanMu Ya Rabb..


Buat semua.. Jaga kesihatan baik2 ye! 




p/s: Geram betol la, Jerit2 dari tadi tak keluar suara, haisshhh.. 


1 comment:

aimie amalina said...

aduhaii
ciannye...
semoga cepat sembuh ye :)

byk2 minum air masak,
ajin2 mandi pepagi, buang panas dalam ye

suara serak tu sebab panas dalam selalunya :)