Tuesday, April 3, 2012

ADHD

Kenal ADHD??. Mari sini saya perkenalkan, bagi yang dah tahu, duduk diam2 ye..

ADHD atau bahasa mudahnya kita panggil sebagai hiperaktif.. atau kata lainnya boleh juga dikatakan sebagai terlebih aktif, sangat aktif dan yang sewaktu dengannya..

Hrmm banyak kisahnya tentang pelajar atau budak yang hiperaktif ni, setakat ni kalau kat sekolah memang selalu berhadapan dengan budak yang terlebih nakal, tak tahu duduk diam.. Pergh jenuh juga cikgu nie nak handle kelas tersebut. Lebih2 lagi apabila majoriti daripada mereka dilahirkan sebagai anak pejuang negara yang handal-handal belaka.

Dua orang adik sepupu saya, seorang lelaki dan seorang perempuan.. Boleh la kita kategorikan sebagai hiperaktif. Yang mana memang terserlah gaya dan tingkah lakunya yang sangat aktif dan tak tahu duduk diam.

Pantang nampak kita diam je, dia akan kacau, ajak bermain, adakalanya membebel, memuji kita.. adakalanya mengutuk pulak tu..

Begitulah mereka, ada keistimewaannya tersendiri..

Ada kelebihan dan keunikan yang Allah ciptakan buat mereka..



kami ok , jangan risau, thanks sbb care..

Ok, sambung buat kerja jom, huhu ~

2 comments:

Jijimon said...

mabruk~
sangat berinfomasi ^_^
casual hehe..
keep it up~

Srikandi Cinta said...

wekk.. ayat bodek!