Tuesday, August 7, 2012

Alahai Masa.

Setiap orang ada 24 jam dalam sehari. Tak ada yang dapat lebih sesaat, mahupun kurang sesaat.

Seandainya kita dapat manfaatkan masa dengan sebaik mungkin, masa yang ada tidak akan terbazir begitu sahaja.

Lama dah tak update blog, kekok rasanya.. ish3..

Bila lecturer sebut pasal Jurnal hari ni, terus teringat dan terbayang-bayang kat blog ni..huhu

Sem depan bila praktikum kena tulis jurnal, bila tengok cara penulisan jurnal tu la teringat kat blog..

Sem ni agak sibuk, ye memang sibuk. Err tu yang kadang-kadang pengurusan masa jadi tak betul.

Antara kesannya ni la, tak dapat nak update blog.

Yang lain-lain insyaAllah masih seperti biasa. Moga jalan saya ini terus dipandu oleh Allah hendaknya.

Sem yang mencabar, banyak perkara yang perlu dilakukan, dilaksanakan, dijalankan.

Handle kelas, handle BIG, handle bisnes.. Fuhh

Challenging.

Mungkin tak sehebat dan se-mencabar kawan-kawan yang lain, ini mungkin baru sedikit.

Alhamdulillah saya tahu Allah sentiasa akan tolong kita bila-bila masa sekalipun.

Itu yang penting.

Bila kita kat atas, jangan sombong, jangan bongkak, jangan berlagak tahu semua benda.

Bila kita jadi ketua, ada masalah.. tak apa, ingat.. yang benda tu boleh settle, tak perlu nak besar-besarkan, tak perlu nak perli dan tak perlu nak ungkit.

Ish banyak sangat benda yang jadi, kalau nak lepaskan kat sini pun boleh je. Tapi aku tak pilih cara tu.

Aku tukar dia jadi positif, insyaAllah.. dengan tidak meniru apa yang tak sepatutnya.

(mood panas buatkan SAYA jadi AKU)

hehe..

Dah la, malas nak tulis banyak2 lagi..

Sapa nak cari income lebih (RM500-RM1000) boleh contact aku. Aku boleh tolong.
Sapa ada masalah kesihatan pun boleh contact aku jugak. Jangan risau aku bukan nak bagi ubat, cuma nak bantu jadi sihat.


No comments: