Saturday, October 27, 2012

Jangan pernah menyerah kalah!

Kata orang, setiap kejayaan yang dikecapi bermula dengan satu langkah. Mana mungkin sesuatu itu dapat kita capai sekiranya kita tidak memulakan apa-apa langkah.

Tapi, bila kita telah mula melangkah, memulakan dengan penuh semangat dan keazaman untuk berjaya satu hari nanti, mengapa sering kali kita lemah dan mengaku kalah? Lebih-lebih lagi apabila datang ujian, datang cabaran yang tak diduga, ada cemuhan dan ejekan dari orang-orang tertentu.

Ya, boleh jadi itu akan menjadikan kita cepat berputus asa, cepat menyerah kalah dan rasa rendah diri datang menerpa.

Mana perginya keazaman dan semangat yang telah kita mulakan langkah dengannya?

Berhati-hatilah dengan apa yang kita fikir. Bersangka baik la dengan setiap perkara. Apa yang penting, bersederhanalah dengan apa jua yang kita hadapi dan lalui.

Fikirlah bahawa kita boleh! Kita mampu untuk mencapainya! Kita boleh ke angkasa! Dengan izin-Nya.


sumber : google


Gemuruh jiwa
Semangat membara 
Dari PUNCAK ingin ke ANGKASA..



Berkalungkan bintang berkelipan
MENYERLAH jauh dari yang biasa



Kalau kita boleh memilih menjadi yang LUAR BIASA,
mengapa kita pilih yang BIASA?








Thursday, October 25, 2012

Jom balik kg!

Saat orang lain dah bersuka ria dengan saudara-mara kat kampung halaman masing-masing, aku masih lagi di asrama. Alhamdulillah kereta dah ok, dah ditukar apa yang patut. Huh, see kereta pun perlu dijaga rapi apatah lagi kesihatan. ehehehe.. Analogi paling simple tu.

Jadual exam baru je keluar.. Keluar dari pejabat SUP, haha. Jenuh semua tunggu. Penantian itu satu penyiksaan betul la. Dah terasa dah bahang-bahang peperiksaan.

Sem ni aku stress sikit. Sebab ada beberapa orang dah letakkan satu harapan kat aku. Arghh, tapi aku kalau tak stress aku tak kan buat betul-betul. InsyaAllah aku akan lakukan dengan sebaik mungkin. Nak mengekalkan sesuatu yang dah kita ada lagi mencabar dari nak mencapai sesuatu. Tapi tak pe, think positif!!! Nothing impossible!! Usaha + doa.

Balik Melaka jom. Nak raya dah nie. Tak yah tulis banyak2. hehe 

Semoga selamat sampai buat kawan-kawan yang baru nak balik macam kitew nie, hiuw hiuw.

Selamat Hari Raya Aidil Adha. =)



Sunday, October 21, 2012

Calar



Kerana kau calarkan,
aku belajar untuk memahami dan menghargai.





Sayangilah orang2 yang mencalarkan hati kita. Kerana, ada ketika kita pernah mencalarkan hati orang lain juga.