Tuesday, February 12, 2013

Bintang.

Aku suka malam. Aman, damai, tenang, nyaman. Siang pun tak ada la tak suka. hehe

Saja.

Aku duduk kat buaian. Mak ayah duduk kat pondok. Adik2 dekat tempat mainan lain. 

Aku dongak tengok langit. Angin laut buatkan aku rasa tenang. Nampak bintang-bintang bertaburan..

Subhanallah! :')

Di tempat dan waktu yang berbeza pula,

Aku keluar dari rumah itu,

Sarung kasut. Jalan kat halaman rumah.

Rindunya. Tempat ni banyak sangat kenangan bagi aku. Dari kecil lagi.

Aku dongak tengok langit lagi. Nampak bintang :) Bulan tak kelihatan malam itu.

Aku pandang depan, tengok pokok-pokok kelapa. Ditiup angin. Sukanya hati.

Lamanya tak duduk dekat pantai, tenangkan fikiran, bersaksikan ciptaan Allah yang sangat agung, sambil melihat bintang-bintang bertaburan di atas sana.

Aku rindu pantai rupanya. hehe (baru sedar)

Padahal rumah dengan pantai tak ada la jauh mana pun. 

Hmm tak ada kawan nak berborak laaa ni. Mana tak nya, sorang dah ke Nilai, sorang dah ke Ganu. Cuti pulak tak sama, tinggal la aku sorang. Time diorang cuti sem, aku kat johor =_=

Anyone, teman aku ke sana boleh? huhu

*********

Aku jahit tudung guna mesin. Jarum tumpul. Habis tudung aku tercarik. Adeh.

Mak datang, tolong betulkan mana yang rosak. Sambil cakap macam mana la boleh jadi cam ni ni along.....

Aku sarung tudung tu nak betulkan jugak mana yang rosak. Dengan muka sedih aku cakap "Ala, macam mana ni" sambil tangan betulkan tudung. 

"Sikit je ni" mak pujuk anak paling tua dia ni, sambil mak tolong sekali huhu.

Aku tunduk, tiba-tiba sebak. Hai la hati, kenapa makin sensitif dari sehari ke sehari ni. Dulu tak macam ni kan.

Lama tak rasa manja dengan mak.








Nanti aku sambung cerita. Tak dapat nak teruskan. :''(

No comments: