Thursday, February 28, 2013

Detik hati

Di penghujung tahun 2012, di suatu tempat.

Sementara tunggu kawan-kawan yang lain,

Saling bertukar-tukar cerita.

Diakhirnya, sebelum aku hantar dia ke kereta untuk dia pulang ke rumah, hari pun dah lewat malam nie.

"kita ****** lillahi taala ya"

Aku tersentak. Cepat-cepat menoleh

"hah?" hanya itu yang terkeluar.

Lalu dia pun menjelaskan.



Mungkin kerana kata-kata demi tuhan yang telah diniatkan dalam hati, lalu keluar menjadi perkataan.

Ingat senang-senang hanya dengan menyebutnya sahaja?

Kita bakal diuji dengan berbagai-bagai jenis ujian. Adakalanya sampai tak diterima dek akal.

Hari ini, hari terakhir bulan Februari 2013, baru aku teringat kembali.

Oooo.. dalam kepala, banyak puzzle dah tercantum, tinggal separuh saja lagi.



Seperti biasa, perkara sama yang mengguris. Lalu hatiku terdetik " Ya Allah, moga dia yang beri sakit, dia juga yang akan jadi penawarnya"

Andai ini harga yang perlu aku bayar, aku terima =)

Allah pasti ada surprise buat kau dan aku, juga buat orang2 yang aku sayang ^_^



Andai ia tak terjadi, aku mungkin tak seperti ini sekarang. 

Jadi, aku sangat-sangat berterima kasih pada kau.

Aku tahu kau terima, kerana kau pun ada hati ^_^

Aku dah send guna hati =) 

haha, peace

No comments: