Saturday, February 9, 2013

Hargai.

"Sudah aku katakan dahulu, andai ada yang mencalarkan, jangan kau keji dan caci, kerana kau pasti belajar sesuatu, belajar untuk lebih menghargai"

Tak sangka. Post aku yang lepas yang aku ingat tak ada orang nak baca (lagi-lagi teman rapat), dapat respon.

Jujurnya, aku tak ingat dah apa perasaan aku menulis pada ketika itu. Sampai berjaya menyentuh beberapa hati. 

"Sedih post ko kat blog"

Satu pesanan aku terima tengah hari itu, baru saja aku nak bersiap-siap menunaikan solat zohor. 

Aku senyum. Hampir tergelak. Tiba-tiba rasa terharu. Ada yang faham rupanya. 

Betul-betul menghayati apa yang aku tulis juga dia ni. Sampai sedih bila baca post aku tu.  (sekarang aku rasa nak ketawa bila ingat balik)

Di waktu malam pula, leka-leka, satu lagi pesanan sampai kepadaku. Menyatakan permohonan maafnya kepadaku andai aku rasa dia "jaga" aku.

Kajet sebentar. apa yang sedang berlaku?????

Malam itu, baruku tahu. Ada yang dah lama selalu datang sini rupanya. Menjaga aku dari jauh mungkin.

Allah. 

Punya sahabat baik seperti kalian,

Allah. Aku tak tahu nak kata apa :')

Sayangnya Allah pada aku dan kalian.

Pada aku, kalian adalah hadiah yang tidak ternilai. Yang tak akan mampu aku tukar walau dengan apa-apa tukaran sekalipun.

Terima kasih sahabat :')






Kembara ini kuteruskan juga. Bersandarkan Allah sebagai kekuatan untuk melangkah.

Cita-cita yang telah aku lakar satu ketika dahulu, masih tersemat dalam sanubari ini.

Walau jalannya kelam, kadang kala kabus tebal di hadapan, membuatkan kita rasa sukar untuk meneruskan perjalanan. 

Hakikatnya bukan mudah untuk mencapai apa yang kita impikan. Lagi-lagi jika hajatnya cukup besar. Yang mampu merubah kehidupan aku 360 darjah dengan serta-merta.

Andai ini sebahagian daripada jalannya untuk aku lebih bersedia di kemudian hari, untuk aku benar-benar menghargai apa yang aku ada, akan aku gagahi langkahku ini sehingga sampai ke destinasinya nanti.

Allah kan ada. Senyum.

Tak perlu rasanya aku buang target dan impian itu. Masanya akan tiba. Emm tak lama lagi mungkin. hehe

Allah pun pandai bagi surprise jugaaaa.... ^_^




No comments: