Tuesday, February 5, 2013

Yang pernah singgah.

Salam.

Apa mood anda hari ini?

Suka? Gembira? Sedih? Murung? Teruja?

Anda stress?

Relax2, jangan stress2 ok.

Stress perlu diurus dengan baik, kalau tak dapat diurus dengan baik tu la boleh membahayakan diri. 

Macam-macam penyakit boleh datang.

Sebagai seorang yang beragama Islam, dekatkanlah diri dengan Allah =)

********

Malam itu aku sendiri,

Melihat kota yang penuh dengan cahaya lampu,

"Hmm.. dah dekat 4 tahun aku kat sini."

Kenapa agaknya banyak2 tempat, tempat ni jadi tempat aku belajar?

Kenapa tak tempat lain?

Kenapa mesti kat sini?

"Ahhh.. macam-macam la kau"

"Kan ramai kawan-kawan kat sini"

Tersentak dengan persoalan dan jawapan diri sendiri.

Ya, banyak yang aku belajar dekat sini.

Satu hari nanti, pasti aku akan habis belajar.

Pasti tempat ni yang akan aku rindui.

Tak lama dah..

Tahun depan je lagi, masa sangat pantas berlalu.

**********

Andai masa itu tiba..

Mampukah aku ucap selamat tinggal?

Tegarkah aku melangkah pergi meninggalkan apa yang aku ada.

Suka melakar senyum dan tawa buat diri aku dan yang lain.

Duka menikam jiwa bagai ditusuk sembilu mungkin?
(sembilu pun aku tak kenal sebenarnya, hehehe)

**********

Batu Pahat

Johor.

Allah. Tak pernah aku terfikir akan meneroka bumi ini satu ketika dahulu.

Tapi aku yakin, aturan Allah adalah yang terbaik =)

*********

Berita itu sampai ke pengetahuan dia juga.

Lalu satu pesanan dihantar kepadaku.

"Kenapa la ramai-ramai orang kau yang tahu dulu ni"

"Kau ni macam penjaga aku la pulak"

Dia sering ada, walau datangnya berkala.

Sekejap timbul, sekejap tenggelam.

Membuatkan aku sukar untuk membaca yang tersiratnya.

*********

Satu pesanan pelik dihantar kepadaku.

"Maaf, tak pernah lalui, jadi tak tahu..."

Maaf, hanya itu jawapan yang aku ada, 

Pada masa dan ketika itu.

Aku mungkin boleh memberi jawapan berdasarkan logik akal aku sendiri.

Tapi, mana mungkin aku dapat memberi jawapan itu tulus dari hatiku.

Nantilah,

satu hari nanti, 

andai masanya tiba,

 dapatlah aku beri jawapan =)

**********

Mungkin aku salah menilai,

sehingga aku terlupa apa yang hakikatnya 

"Hoi, berpijaklah pada bumi yang nyata"

Lalu kuulang berulang-kali, ulang, ulang, ulang...

"Aku masih sedar diri"

**********

Sekeping hati.

" Ya Allah, andai ia bukan yang terbaik buatku, berilah ketenangan yang abadi buat diriku ini "

**********

Kau yang berjasa.

Mana mungkin aku dapat lupakan jasa-jasa kau.

Yang setia mendengar kala aku susah.

Yang cuba buat aku tersenyum.

Yang selalu ingatkan aku untuk bersabar.

Terima kasih ^^ huhu

nanti aku belanja sate kajang =)

**********

Kau yang sedang berbahagia =)

Aku turut bahagia dengan keadaan kau sekarang.

Doakan aku juga ya.

InshaAllah satu hari nanti, macam yang kau selalu kata pada aku..

Satu hari nanti.

Kau jaga diri baik-baik,

hargai apa yang kau ada

**********
Dan aku.

Masih seperti dulu dan selamanya.

Punya Allah, maka punya segala-galanya.

Allah sumber kekuatan, 

sumber ketenangan yang dicari.

**********

Inginku pinta angin bawa rasa yang hadir

Mana mungkin boleh.

Lalu kubiar masa mengukir segalanya =)






Doakan aku istiqamah dijalan ini ^_^


No comments: