Thursday, March 28, 2013

Setiap detik penuh makna

Kau tahu?
Kau datang tak pernah aku jemput
Kau datang secara tiba-tiba
Kau datang menyergah aku
Hingga aku hampir jatuh tersungkur.

Sering kali aku persoalkan
Kenapa mesti kau datang
Kenapa aku?
Kenapa bukan yang lain.

Mula-mula aku meraba-raba bagaikan buta
Tak kenal maka tak cinta bukan?
Lama-lama aku kenal kau
Aku kenal kau datang dari siapa....

Aku jadi senyum sendiri.

Kini aku mampu tersenyum
Walau dulunya kau buat aku meracau-racau
Ya, hampir setiap masa aku gelisah
Seminit aku rasa macam sebulan!

Allah tak jadikan setiap perkara itu sia-sia bukan?

Aku genggam keyakinan itu kuat-kuat
Aku pasakkan dalam diri aku
Pasti ada sesuatu yang berharga di kemudian hari

Dikala aku rasa bagai tidak punya harapan lagi
Sejadah cintaku membuatkan aku yakin kembali

Dikala kau datang
Aku miliki apa yang pernah aku hajatkan dahulu
2010 dahulu,
kini 2013.
Aku tak sangka sekuat dan secepat ini.
Terima kasih Allah =)

Kerana Allah beri aku kekuatan untuk aku terus melangkah
Akan kugagahi juga
Kerana Dia pasti tahu apa yang terbaik buat aku
Dan Dia pasti sudah sediakan yang terbaik buat aku.
Allah itu Maha Baik!

Kini,
Setiap detik penuh makna
Kerana aku yakin Tuhan itu sentiasa dekat!

Terima kasih Allah!
Segala puji dan puja hanya untukMu~



Ingatlah, sesungguhnya apabila musibah itu datang, ketahuilah bahawa itu petanda kebaikkan akan datang menyapa


2150
28032013
Melaka

No comments: