Friday, September 27, 2013

Si Dia

"suami awak nanti mesti tahu sebab dia kan business man"

suatu pagi itulah lawak paling kelakar yang menyentap hati keluar dari mulut seorang kawan.

Walaupun dengan nada yang lawak dan aku akui aku turut gelak sama. Tapiiiii...

Hoi, i'm serious it's not funny kawan!

Bagi aku laaaa....

Sejak aku berumur 19 tahun, aku dah mula mencari dan memikirkan sesuatu tentang hidup aku.

Banyak yang aku fikir.

Dan kata-kata yang keluar dari mulut seorang kawan yang sangat rapat dengan aku tu membuatkan aku mula berfikir kembali.

Si Dia yang tak diketahui siapa dan entah di mana.

Walau kononnya ada calon di depan mata.



"Setia pada dia, hanya akan dapat aku beri kesetiaan itu hanya apabila aku setia pada DIA yang Satu. Tuhan semesta alam"


Buat kau yang berkata, kau mungkin tak tahu tentang ini melainkan kau baca ini. hehe.

Tapi aku nak ucapkan terima kasih, kerana mengingatkan aku untuk setia pada DIA dan dia.

Maka, langkah awal untuk aku setia pada dia adalah dengan mengutamakan DIA dan orang-orang yang sepatutnya aku setia pada ketika ini. Bukan pada mereka yang belum layak.

Sekian.



Amboi, awat laju je aku taip pagi ni ek, hehehe.

p/s : Blog aku suka hati aku la nak cerita apa.

No comments: