Friday, October 18, 2013

Kunci Kebahagiaan adalah Solat

Kulihat kebahagiaan bukan milik orang yang berharta banyak, 
melainkan kebahagiaan itu hanyalah milik orang yang bertaqwa

Lembaran pertama kebahagiaan dalam daftar buku harian dan kegiatan kesihatan pertama dalam urutan kegiatan di siang hari adalah solat Subuh. 

Oleh sebab itu, mulai saat ini bukalah hari anda dengan solat Subuh. Dengan demikian, anda berada dalam perlindungan dan ikutan janji dengan Allah. 

Anda juga berada dalam pemeliharaan dan penjagaanNya. Dia pasti menjaga anda dari segala yang tidak baik, lalu menunjukkan anda kepada setiap kebaikan, mengarahkan anda kepada setiap keutamaan dan menjaga anda dari segala yang hina. 

Sesungguhnya tidak akan berkat hari-hari yang tidak diawali dengan solat Subuh, kerana Allah tidak akan menjadikan siang hari menjadi dinamik.

Sesungguhnya solat Subuh merupakan awal tanda penerimaan, keberhasilan yang tercatat dalam buku ; tanda kemenangan, kemuliaan, keteguhan dan keberhasilan. 

Selamat bagi setiap orang yang menunaikan solat Subuhnya dan beruntunglah bagi tiap orang yang menunaikan solat Subuhnya. 

Kesejukan hati hanyalah bagi orang yang memelihara solat Subuh; dan kesengsaraan, penderitaan dan kekecewaan hanyalah bagi orang yang melupakan solat Subuhnya.

-Dr Aidh Abdullah Al-Qarni-




Ustaz : Patutlah tak cemerlang, subuh tak cemerlang

Suatu Subuh yang aman damai, 
kelas Hafazan Al-Quran sem 6 2013



*moga menjadi peringatan buat diri sendiri, juga buat yang lain*

May Allah grant us Jannah, Ameen~

No comments: