Wednesday, March 12, 2014

Januari. Februari. Mac


Kluang.

Januari. Februari. Mac.



Berjauhan dengan keluarga.
Berjauhan dengan rakan-rakan yang dah hampir 5 tahun bersama.
Berjauhan dengan 'ehem-ehem'... 


Dan 

 Di depan mata bersama si kembar tersayang.


Aku akui aku agak 'home sick' dan 'iptho sick' pada awalnya.
Sebab aku kan sentimental punya orang. hehehe.
Terlalu banyak kenangan yang tercipta.



Alhamdulillah, kisah ini Allah yang tentukan. 
Apa-apa pun berbalik pada Dia.
Lewat pertanyaan aku pada Dia..
Maka Dia memberi jawapan dengan menghadiahkan kehidupan yang indah ini untuk aku.


Saat berjauhan,
saat mata yang boleh memandang hanya 'sejengkal' ini 
tidak mengetahui perihal dia dan dia dan dia di sana,
Ada MATA HATI yang terbuka.


***

Kehidupan yang baru di tempat yang baru.

Terlalu banyak yang aku lalui.

Sehingga buatkan aku selalu tak sempat nak coretkan sesuatu di sini.

Masa dan perhatianku dicuri oleh kehidupan berpraktikum!




Untuk Tuan Penasihat yang setia.

Yang Setia menghulurkan buah fikiran, pandangan dan nasihat walaupun berjauhan.



Moga dipermudahkan segala urusan dan dipelihara olehNya :-)






No comments: